Az eseményről

Egy héten át újra Magyarországra figyel az innovációs világ: 2025. szeptember 11-19. között zajlik a II. Hungarian Innovation Week, amely összefogja a hazai innovációs rendezvényeket, fókuszáltan ad választ az aktuális kérdésekre, így ezzel is erősíti a magyar ökoszisztémát.
A II. Hungarian Innovation Week során minden nap izgalmas rendezvények várják mindazokat, akiket érdekel az innováció, a kutatás, a technológia és a startupok világa: a magyar kutatók, vállalkozók, egyetemi és kormányzati szakértők mellett számtalan külföldi előadóval és látogatóval lesz alkalma találkozni, tapasztalatokat cserélni és fontos kapcsolatokat építeni.
A Hungarian Innovation Week nem csupán események sorozata, hanem egy közös gondolkodás és jövőépítés fóruma is egyben. Célunk, hogy megmutassuk: Magyarország nemzetközi szinten is versenyképes szereplő a tudásalapú innováció világában. Hiszünk benne, hogy a találkozások, a párbeszéd és az együttműködések viszik előre a jövőt formáló ötleteket. Ezért is kérjük azokat a szervezeteket, amelyek őszre tervezik innovációval foglalkozó eseményeiket, hogy csatlakozzanak az innovációs hetünkhöz.
A hetet a tavalyihoz hasonlóan ezúttal is Nemzeti Innovációs Ügynökség éves nemzetközi konferenciája nyitja meg, amelynek az idei évben a kelet-közép-európai Deep Tech ökoszisztéma helyzete és kitörési lehetőségei állnak a fókuszában. A Connexions: CEE Deep Tech Summit konferencia 2025. szeptember 11-én, a Bálna Honvédelmi Központban kerül megrendezésre. Az eseményen ezúttal is nemzetközileg is ismert és elismert szakemberek vesznek vészt, hogy megosszák gondolataikat a közönséggel. Emellett panelbeszélgetések, interaktív workshopok segítik majd jobban megérteni azt, miért van esélye hazánknak és a szélesebb régiónak arra, hogy globális vezető szerepet játsszon a jövőben a sikeres Deep Tech startupok felépítésében.
Mi az innováció?
Az innováció olyan újításokat jelöl, amelyek új termékek, szolgáltatások, folyamatok vagy technológiák létrehozását, bevezetését vagy jelentős fejlesztését jelentik. A 2005-ben kiadott Oslo kézikönyv meghatározása szerint az innováció új vagy jelentősen javított termék, eljárás, új marketingmódszer vagy új szervezési-szervezeti módszer bevezetése az üzleti gyakorlatban, munkahelyi szervezetben, esetleg a külső kapcsolatokban.
Az innováció célja általában az, hogy valamilyen módon javítsa az életminőséget, növelje a hatékonyságot vagy új üzleti lehetőségeket teremtsen. Az innováció sokféle formát ölthet, és többféle területen jelentkezhet, beleértve a technológiai, gazdasági, társadalmi és környezeti dimenziókat is.

A gazdasági növekedés, a versenyképesség, az új munkahelyek teremtése, a változó piaci igényekre való reagálás vagy éppen a válságkezelés szempontjából az innovációnak kulcsfontosságú szerepe van. Segíthet a vállalkozásoknak abban, hogy új piacokat hódítsanak meg, javítsák termékeik és szolgáltatásaik minőségét, és hatékonyabbá tegyék működésüket. Emellett társadalmi és környezeti szempontból is fontos, mivel új megoldásokat kínálhat a globális kihívásokra, például az éghajlatváltozásra, az egészségügyre és a fenntarthatóságra.